söndag 21 september 2008

Be tha change

Nu har jag inte skrivit ett enda blogginlägg på hela helgen. Man kanske kan tro att man helg har varit totalt ovärd och händelselös, men nejdå, lite har även jag hunnit med.

Som redan känt fyllde ju Lovisa år i fredags. Och det firade vi lite med en mysig fika på håltimman. Jag hade fixat kladdkaka och vi hittade heliumbalonger på stan som vi roade oss åt, haha. Finns en riktigt rolig film som kanske kommer upp här på bloggen lite senare om ni har tur :P

När jag kom hem efter IV:t var jag skapligt trött så jag slappade i soffan tills jag skulle möta Lowisa och Erik på stan, för en tripp till Hemköp och sedan hem till mig och laga mat. Dom små latisarna ville beställa hem pizza, men jag vägrade så det blev tacos, precis som förra gången. Resten av kvällen spenderades bara hemma, var ju som sagt trött och förkylningen hade inte heller då gett med sig.

Igår vaknade jag ännu mer förkyld än i fredags. Känns som hela Sverige har insjuknat in någon slags ihållande förkylning som inte ger sig i första taget. Förmiddagen blev slapp och skön, hann även med att börja plugga lite idrott till inlämningen nästa vecka. Sen blev det i vanlig ordning en tur på stan där jag även träffade på Lowisa med typ den största kasse jag har sett i hela mitt liv. Storshopping på Hemtex, jo tack! Jag däremot hade världens minsta påse med två nagellack från Cubus, och det var också allt jag hittade.

Väl hemma var det dags att börja fixa sig inför kvällen. Och som vanligt var jag sen när vi väl skulle träffas på ming. Usch, måste faktiskt skärpa mig på den punkten. Men väl på restaurangen hade vi jättetrevligt, Emma, Lovisa, Malin, Marina, hennes kompis, Issa och Michan. Sen drog vi hem till issa och lite senare till några killar några hus bort :) En rolig och mysig kväll :)






Dagen idag kan verkligen stavas med stort S i Slappt, men har hunnit med en del plugg och en dammsugning av rummet i alla fall. Nu ska jag ta en titt på italienskan och idrotten. Ikväll blir det Bio med Emma, Malin och Maria. Mys i biomörkret med Patrik 1,5 och en stor påse godis. Jag vet redan nu att min kväll är lyckad.

Inga kommentarer: