söndag 14 september 2008


Hej på er :) Nu är jag hemma igen. Haft det underbart roligt och skönt i Göteborg i helgen.

I fredags åkte vi runt niotiden på morgonen för att ha så lång tid som möjligt att göra nåt kul på dagen. Första stoppet blev på Lager 157, där jag hittade två jättefina basplagg för bara 65 kr tillsammans. Riktiga Fynd! Sen åkte vi vidare mot ännu ett outlet, Freeport strax utanför Göteborg. Där hittade jag däremot ingenting. Man tror alltid man ska hitta hur mycket billiga kläder som helst, jag lyckas nästan aldrig med det. Och efter Freeport åkte vi till vandrarhemmet och träffade större delen av släkten. Vi hittade en resaurang och köpte med lite mat till vandrarhemmet, och satt och åt & pratade hela kvällen.


Lördagen spenderades på Liseberg, från klockan elva på morgonen till halv tio på kvällen. Och eftersom vi började allt med Flum Ride var jag i princip blöt hela dagen. Hittade en ny favorit också, Kållorado, bara att sista gången jag åkte med Emil, Markus och Linnea så fick jag hela forsen på ryggen, och frös bara ännu mer.

Hann med en hel del åkturer i Juke Box, fortfarande största favoriten för vår del, åkte många barnkaruseller med småkusinerna och Cia och jag hann också hispa ur ordentligt i parisehjulet, vilka larvisar! Samtidigt åkte övriga släkten kanonen, uppsvinget och balder! Liseberg var hur som helst en riktigt fullträff som alltid, solen sken och vi hann åka allt vi ville massa gånger. En del av oss hade ju lite tur i spel också, fick med oss typ tre stjärnvinster från Chokladhjulen, och nej, ingen vann jag !


Dagen idag var vi i Nordstan och shoppade lite. Jag hittade en t-shirt på Zara, ett par mjukisbyxor och ett par leggings med spetsrand på Rut m.fl. och ett armband i ett stånd på Avenyn. Och nu är jag hemma :) Har ont i halsen igen efter att gått runt med blöta skor hela dagen igår, men vad gör väl det när man har haft en riktigt rolig helg ! =D


Inga kommentarer: